Üretim İçin Tasarımı Öğrenmek: Endüstri ve Akademi İşbirliği

Üniversitelerin iç mimarlık bölümlerinde, mobilya tasarımı dersleri çoğunlukla iç mimari proje dersleri içinde ele alınmakta ya da farklı teorik derslerde işlenmektedir. Teorik olarak ele alınan ancak çıktıları pratik uygulamalarla elde edilen mobilya tasarımı eğitimi pratik girdilerin göz ardı edilmiş olmasıyla eksik kalmaktadır.  Bu durum iç mimarlık bölümlerinde kısıtlı imkânlarla kurulan ahşap atölyelerinde uygulamalı bir takım derslerle telafi edilmeye çalışılmaktadır. Birçok endüstri alanında olduğu gibi mobilya da, pek çok farklı malzeme ve bileşenin bir araya gelişi ve ihtiyaca uygun üretim yöntemlerinin sanayi kuruluşlarında teşekkül edilmesiyle vücut bulur. Sonucunda pazarlanabilir bir üründen ziyade tasarım ve üretim sürecinin deneyimlenmesini hedefleyen iç mimarlık bölümü mobilya atölyeleri endüstriyel üretim imkânlarının çoğundan yoksundur. Bu çalışmada mobilyanın tasarım tarafına daha yakın olan akademi ile üretim konusuna daha hakim olan endüstrinin ortak bir projede birbirlerinden kazandıkları ortaya konulmuştur.. Çalışma iç mimarlık öğrencilerinin, bir dönem boyunca ahşap laminasyon tekniğiyle üretim yapan bir endüstri kuruluşuyla yaptıkları çalışmaların değerlendirildiği sonuçları içermektedir.

LEARNING TO DESIGN FOR PRODUCTION: INDUSTRY AND ACADEMIA COLLABORATION

Furniture design in interior design courses at Universities are often held in design studios or in theoretical classes. In theoretical classes the practical output of furniture production is ignored and it lacks of an important input from production. This situation is compensated by applied classes in wood workshops which are established with a limited variety of production techniques. As most of the industrial products furniture is made out of many components and materials. These are produced in industrial establishments by installation of required production techniques. Instead of producing a marketable product, in interior design courses the aim is to have an experience of furniture production due to that they do not have all possible production techniques installed in workshops. In this paper, a joint project between academia, which is more close to design and industry, which is more close to production will be discussed with a focus on benefits of this collaboration for both sides. Paper comprises an evaluation of a one term experience of interior design students in collaboration with laminated wood furniture factory. 

___

  • C. Dura, “Üniversite Sanayi İşbirliği Üzerine Bir Deneme”, Siyasal Bilgiler Dergisi, cilt 49, no. 3-4, pp. 101-117, 1994.
  • A. Odabaşı, Ş. Helvacıoğlu, M. İnsel ve İ. H. Helvacıoğlu, “Üniversite Sanayi İşbirliğinde Bir Model”, Gemi ve Deniz Teknolojisi, no. 183, pp. 20-25, January 2010.
  • R. Othman ve O. A. F., “University and Industry Collaboration: towards a successful and sustainable partnership”, Procedia- Social and Behavioral Sciences, no. 31, pp. 575-579, 2012.
  • S. Ankrah ve O. AL-Tabbaa, “Universities-industry collaboration: A systematic review”, Scandinavian Journal of Management, vol 31, no. 3, pp. 341-408, 9 2015.
  • P. Ring and A. Van de Ven, «Developmental processes of cooperative interorganizational relationships,» Academy of Managemet Review, no. 19, pp. 90-118, 1994.
  • “KYS Chairs,” Available: www.kyschairs.com/ [accessed: 11 08 2016].
  • “Anadolu Üniversitesi İç Mimarlık Bölümü”, Available: https://www.anadolu.edu.tr/akademik/fakulteler/ 197/ic- mimarlik-bolumu/dersler. [Accessed: 11 08 2016].
Mugla Journal of Science and Technology-Cover
  • ISSN: 2149-3596
  • Yayın Aralığı: Yılda 2 Sayı
  • Başlangıç: 2015
  • Yayıncı: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü
Sayıdaki Diğer Makaleler

İÇ MEKANDA BİR TASARIM ÖĞESİ OLARAK DÖŞEMELİK KUMAŞLAR VE SEÇİM ÖLÇÜTLERİ

Tuğba LEVENT

OFİS MOBİLYASI ÜRETİMİNDE SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

Cevdet SÖĞÜTLÜ, Hamza ÇINAR, Rıza Selçuk ULUADA

TÜRK DOĞU KARADENİZ EVLERİNİN GELENEKSEL MİMARİSİ ve TASARIM ÖZELLİKLERİ

Muhammed Said FİDAN, Şekip Şadiye YAŞAR, Mehmet YAŞAR, Elif ALKAN

AHŞAP ÜZERİNE BETİMLEMELER: KÜLTÜRLERARASI ETKİLEŞİM ARACI OLAN AHŞABIN “DEĞERLİ BİR NESNE” OLARAK KABUL EDİLİP ÖZÜMSENMESİ (AHŞAP DEĞERLİDİR)

İlker USTA

ÇAM KOZLAKLARI (PINUS PINEA L.) KULLANILARAK ÜRETİLEN YONGALEVHALARIN YANGIN PERFORMANS, ÇÜRÜKLÜK DAYANIM VE YÜZEY DÜZGÜNLÜK ÖZELLİKLERİ

Uğur ARAS, Hülya KALAYCIOĞLU, Hüsnü YEL, Sefa DURMAZ

YAPAY SİNİR AĞLARI İLE PV MODÜL YÜZEY SICAKLIĞININ TAHMİNİ

Can COSKUN, Necati Koçyiğit, Zuhal OKTAY

GÜMÜŞHANE’ DEKİ TARİHİ KONAKLARIN MİMARİ ÖZELLİKLERİ

Şekip Şadiye YAŞAR, Muhammed Said FİDAN, Mehmet YAŞAR

MEVSİMSEL DEĞİŞİMLERİN SEDİR (Cedrus libani A. Rich.) VE DOĞU LADİN (Picea Orientalis Lipsky) ODUN ÖRNEKLERİNİN YANMA DENEYİNDE YANMA SÜRELERİNE ETKİSİ

Muhammed Said FİDAN, Şekip Şadiye YAŞAR, Mehmet YAŞAR, Musa ATAR, Elif ALKAN

YAT İÇMEKANI İÇİN GÜRÜLTÜ VE TİTREŞİM SÖNÜMLEMESİ

Murat AYDIN, Tuğba Yılmaz Aydın, Ergün Güntekin

MOBİLYA ÜRETİMİNDE KULLANILAN MELAMIN KAPLANMIŞ LİF LEVHA VE YONGA LEVHANIN VİDA TUTMA KAPASİTESİ

Bekir Cihad BAL, Elif AKÇAKAYA, Zeynep GÜNDEŞ