Ahlat Ağacı Filmi Üzerine Kısa Bir Değerlendirme

İletişimin disiplinler arası bir alan olması nedeniyle, geleneksel iletişim öğelerinin kullanım alanlarının yanı sıra sanat dallarından da iletişime oldukça veri akışı sağlanmaktadır. Sinemasal üretim de, son tahlilde kendi önündeki üretilen analizlerden derlenen malzemelerle şekillenmeye devam etmektedir. Bu çalışmada, Nuri Bilge Ceylan’ın Ahlat Ağacı (2018) filmi üzerinden tek vaka analizi üzerinden nitel bir gömülü literatür taraması yöntemiyle minör bir değerlendirme yapılacaktır. Diğer kitle iletişim araçlarından üretilen içerik değerlendirmelerine analizlerine örnek olarak “Filmler ve Rüyalar” adlı kitap (2011, Thorsten Botz-Bornstein), Andrei Tarkovski’nin şiirsel sinema anlatısı ve Ahlat Ağacı’nın senaryo yazımı aşamasında edebiyat eseri olarak etkilendiği Akın Aksu’nun kitabı bu değerlendirme için kullanılacak ve çalışma bu anlamda desteklenecektir.
Anahtar Kelimeler:

Ahlat Ağacı, Tarkovski, İmaj

Short Presentation of The Wild Pear Tree Movie

Since communication is an interdisciplinary branch, data flow is provided rather than the fields of art. In terms of content production, mass media has a wide range from the most traditional to the latest databases. In this study, a minor evaluation analysis will be made on Nuri Bilge Ceylan's movie The Wild Pear Tree (2018). It’s done with a qualitative embedded literature review method over a single case analysis. The book called “Films and Dreams” (2011/ Thorsten Botz-Bornstein), Andrei Tarkovsky's poetic cinema and Akın Aksu’s story “Tree’s Solitude” who was influenced by during the scriptwriting stage, are the examples of content evaluations produced from other mass media.

___

  • Aksu, A. (2019); Taşra Köpeği. İstanbul: Doğan Kitap.
  • Bazin, A. (2000); Sinema Nedir? çev. İbrahim Şener, İstanbul: İzdüşüm Yayınları.
  • Bora, T. (2016); Taşraya Bakmak. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Bornstein, T. B. (2021); Filmler ve Rüyalar (çev. C. Soydemir). İstanbul: Metis Yayınları.
  • Ceylan, N.B. (2019); Bir zamanlar Anadolu’da. İstanbul: Doğan Kitap.
  • Diken, B. Gilloch, G. ve Hammond, C. (2018); Nuri Bilge Ceylan sineması. İstanbul: Metis Yayınları.
  • Erdönmez, I. Ç. (2014); Sinemada Mistik bir Şair: Andrey Tarkovski. İstanbul: Doğu Yayınları.
  • Kracauer, S. (2015); Film Teorisi: Fiziksel Gerçekliğin Kurtuluşu, çev. Özge Çelik, İstanbul: Metis Yayınları.
  • Pay, A. (2010); Nuri Bilge Ceylan ve Yönetmen sineması. İstanbul: Küre Yayınları.
  • Tarkovski, A. (2022); Zaman zaman İçinde: Günlükler 1970-1986 (çev. S. Kervanoğlu). İstanbul: Agora Kitaplığı.
  • Tarkovski, A. (2018); Mühürlenmiş Zaman (çev. M. Beyhan). İstanbul: Agora Kitaplığı.